January Summary

summary1

Ένα συγκεντρωτικό ποστ για όσα διάβασα, είδα και άκουσα τον Ιανουάριο, που υποτίθεται πως έπρεπε να βγει μικρό και ευκολοδιάβαστο, αλλά τελικά βγήκε λίγο τεράστιο (και με πολλά link) 😛

Τι διάβασα:

  1. Είχαμε πρόοδο στο Readathon17 και συγκεκριμένα στην κατηγορία Ένα βιβλίο ποίησης, καθώς διάβασα το «Οι τρίλλιες που σβήνουν» της Μαρίας Πολυδούρη. Τα ποιήματα, σαν θλιμμένα τραγούδια, με ταξίδεψαν και με συγκίνησαν. Μία εξαιρετική συλλογή, την οποία θα ξαναδιαβάσω σύντομα γιατί μία ανάγνωση δεν είναι αρκετή.

  2. Διάβασα 3 ebook με λιγότερες από 100 σελίδες:
    • «Μαλάικα» του Λάκη Φουρουκλά. Οι σκέψεις ενός μικρού αγοριού από τη Ρουάντα, του Μαλάικα, που μεγαλώνει χωρίς χέρια, χωρίς ωστόσο να σταματήσει να ζωγραφίζει ή να ονειρεύεται μια καλύτερη ζωή.
    • «Η κιθάρα που έκλαιγε» της Ράνιας Κυρκιντάνου, Εκδόσεις Σαΐτα. Μία χαριτωμένη μικρή ιστοριούλα (μόλις 16 σελίδες), σαν παραμυθάκι, με θέμα μία ελαττωματική κιθάρα η οποία περνούσε από χέρι σε χέρι και τελικά κατέληξε στα σκουπίδια γιατί κανένας δε την ήθελε. Τελικά όμως βρήκε κι αυτή τη θέση της…
    • «Το ποδήλατο και το αερόστατο» της Ράνιας Κυρκιντάνου, Εκδόσεις Σαΐτα. Ένα μικρό παραμύθι για τις περιπέτειες ενός αερόστατου και ενός ποδηλάτου, που έχουν τη δική τους βούληση και θέλουν να ζήσουν τη ζωή με τους δικούς τους όρους.

  3. «Η μεταμόρφωση» του Franz Kafka. Η ιστορία πιστεύω γνωστή σε όλους. Ο Γκρέγκορ Σάμσα, ξυπνάει ένα πρωί μεταμορφωμένος σε έντομο και συνεχίζει να σκέφτεται πως θα πάει στη δουλειά του αφού η οικογένεια του εξαρτάται οικονομικά από εκείνον. Όσο οι μέρες περνούν, η οικογένεια του μοιάζει να τον έχει ξεχάσει τελείως, αφήνοντας μας να αναρωτιόμαστε σχετικά με τα συναισθήματα τους απέναντι του. Οι θεωρίες σχετικά με τον συμβολισμό της ιστορίας πολλές και γι’ αυτό δε θα μπω σε λεπτομέρειες.

  4. «Το κοράκι» του Edgar Allan Poe. Το διάσημο ποίημα, το οποίο περιγράφει την προσπάθεια του αφηγητή να ξεχάσει και να ξεπεράσει το χαμό της αγαπημένης του, το βρήκα εδώ και μπορεί να το διαβάσει όποιος ενδιαφέρεται!

Τι είδα:

Από ταινίες, εκτός από τα La La Land και Silence (δες εδώ), είδα το «Τα μικρά όνειρα της νιότης μου» (Quartier lointain), στην οποία ο Thomas Verniaz επισκέπτεται κατά λάθος την πόλη στην οποία μεγάλωσε και ξυπνάει 40 χρόνια νωρίτερα σαν έφηβος που προσπαθεί να αλλάξει την πορεία των γεγονότων που τον σημάδεψαν. Μία γλυκιά ταινία που όμως με άφησε με ένα ερωτηματικό στο τέλος.

Με ερωτηματικό με άφησε και ο περιβόητος «Αστακός» (The Lobster), τον οποίο αποφάσισα να δω μετά την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για όσκαρ. Ο αστακός διαδραματίζεται σε ένα δυστοπικό μέλλον (;), όπου η μοναξιά απαγορεύεται. Όλοι πρέπει να κυκλοφορούν σε ζευγάρια κάθε στιγμή, αλλιώς τους πιάνει η αστυνομία και όποιος μείνει μόνος λόγω διαζυγίου ή θανάτου, πρέπει να βρει νέο ταίρι μέσα σε 40 μέρες, αλλιώς μεταμορφώνεται σε ζώο. Αυτή η ταινία με έκανε να σκεφτώ αρκετά τις κοινωνικές πιέσεις που δεχόμαστε σε κάθε φάση της ζωής μας. Δεν απέχουμε και πολύ από ένα τέτοιο μέρος όπου οτιδήποτε διαφορετικό είναι κατακριτέο και παράνομο…

Από σειρές είδα το Gilmore Girls: A Year in the Life το οποίο κατευχαριστήθηκα, αφού η σειρά ήταν από τις αγαπημένες μου. Νομίζω θα την ξαναρχίσω σύντομα γιατί έμεινα με αυτή τη νοσταλγία που είχα και όταν τελείωσε η original πριν 10 χρόνια. Συνεχίζω ακάθεκτη το Murdoch Mysteries γιατί είναι τέλειο (δες εδώ). Επίσης, ξεκίνησα το This is us (το οποίο έμαθα από το blog Over the Place) και το λάτρεψα. Η σειρά βρίσκεται στην πρώτη της σεζόν και κάθε επεισόδιο είναι ένα μικρό διαμαντάκι!

Τι άκουσα:

Φυσικά τα νέα τραγούδια του Ed Sheeran από τα οποία ξεχώρισα το Shape Of You (που μου θυμίζει αρκετά Sia), ανακάλυψα το Lonely από V-Sag Ft. Alexandra Mckay και μου κόλλησε από Röyksopp το Running To The Sea. Τέλος, δηλώνω ένοχη γιατί σιγοτραγούδησα αρκετές φορές το City of Stars από το soundtrack του La La Land, αφού όσο κι αν δε μου αρέσουν τα μιούζικαλ, η μουσική τους είναι πάντα πολύ καλή!

Για το τέλος, θα αφήσω εδώ 2 τρέιλερ που μου φάνηκαν πολύ ενδιαφέροντα:

Imdb link: Hidden Figures

Imdb link: A Cure for Wellness

6 thoughts on “January Summary

    1. Εγώ το άφηνα πίσω για πολύ καιρό, γιατί είχα την εντύπωση ότι θα ήταν «δύσκολο» βιβλίο και δε θα το καταλάβαινα. Αλλά τελικά έκανα λάθος. Μου άρεσε πολύ και με προβλημάτισε αρκετά!
      Σε ευχαριστώ πολύ! 🙂

      Μου αρέσει!

  1. Πόσο όμορφο το Running to the Sea! Ευχαριστώ για το rec, το έχω βάλει στο repeat! Royksopp άκουγα γενικά, τους είχα μάθει από τη Νορβηγική σειρά Skam, αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι δεν το ήξερα…
    Χαίρομαι πολύ που σ’άρεσε το This is Us! Ζηλεύω για το La la land, ακόμη δεν έχω προλάβει να το δω!:(

    Μου αρέσει!

    1. Είναι τέλειοι οι Röyksopp! Κι εγώ στο repeat το έχω το συγκεκριμένο χαχα! Το Skam έχω δει που το αναφέρεις συχνά και θα το ψάξω μόλις βρω λίγο χρόνο. Όσο για το La La Land, αν και δεν είμαι φαν των μιούζικαλ, μπορώ να πω ότι στο σύνολο μου άρεσε, αν και υπήρχαν στιγμές (ιδιαίτερα στην αρχή) που έκλαιγα τα λεφτά μου 😛

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

