SKAM

skam

Το SKAM το έμαθα μέσα από το λατρεμένο Over the Place. Μία σειρά από τη Νορβηγία η οποία μας παρουσιάζει τη ζωή μιας παρέας εφήβων από το Όσλο και κυρίως της εικονιζόμενης κοριτσοπαρέας, που δημιουργήθηκε υπό περίεργες συνθήκες, αλλά τελικά δέθηκε, και ειδικά στα δύσκολα ήταν ενωμένη σαν γροθιά.

Η κάθε σεζόν από τις 4 συνολικά έβλεπε μέσα από τα μάτια ενός από τους πρωταγωνιστές. Η πρώτη της Eva, η δεύτερη της Noora, η τρίτη του Isak και η τέταρτη της Sana και μέσα από αυτούς ζήσαμε τις ψυχολογικές μεταπτώσεις ενός εφήβου, πως είναι να μεγαλώνεις στη σημερινή εποχή και φυσικά τον τρόπο ζωής στη Νορβηγία. Η σειρά καταπιάστηκε με αρκετά θέματα όπως η απουσία οικογένειας ή τα οικογενειακά προβλήματα, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, η θρησκεία, το προσφυγικό, οι συμμορίες, το να είσαι popular ή loser στο λύκειο, οι διατροφικές διαταραχές, τα ψυχολογικά προβλήματα, το bullying  και άλλα που μπορεί να ξεχνάω.

Η αγαπημένη μου σεζόν νόμιζα πως ήταν η δεύτερη (δε ξέρω για εσάς αλλά εγώ λάτρεψα τη Noora από το πρώτο δευτερόλεπτο). Μετά όμως είδα την τρίτη σεζόν και προβληματίστηκα για το ποια είναι τελικά η αγαπημένη μου. Και μετά ήρθε η τέταρτη και με αποτελείωσε. Ενώ αρχικά μου άρεσε η πρώτη σεζόν -κυρίως γιατί είδαμε τον σχηματισμό της παρέας-, βλέποντας κάτι ελάχιστα από τη ζωή της Vilde στο τελευταίο επεισόδιο, αναρωτήθηκα γιατί είδαμε σε τόση διάσταση της ζωή της Eva που κατά τη γνώμη μου ήταν ψιλοαδιάφορη, ενώ η πάντα χαρούμενη και αφελής σε μερικές περιπτώσεις Vilde είχε ξεκάθαρα περισσότερα και πιο ενδιαφέροντα πράγματα να μας δείξει.

Το στοιχείο που μου άρεσε κυρίως ήταν αυτό το μη στημένο, το αμήχανο που είχαν μερικές σκηνές, το οποίο προσέγγιζε κατά πολύ την πραγματική ζωή. Αμήχανα γέλια, παύσεις, διάλογοι που κυμαίνονταν από το πολύ σοβαρό έως το τελείως ανόητο. Σε αντίθεση με άλλες εφηβικές σειρές άφησε να φανούν ανακατεμένα μαλλιά, ακμή, μάτια μαύρα από τη μάσκαρα που έτρεξε από τα δάκρυα. Οι πρωταγωνιστές δεν είχαν μόνο έναν σωματότυπο, ένα χρώμα δέρματος και μια τεράστια ντουλάπα από την οποία έβγαζαν ρούχα που ένας κοινός άνθρωπος δε θα μπορούσε να έχει. Αντίθετα ήταν ανθρώπινοι, πραγματικοί, έκαναν τις βλακείες και τα λάθη που κάναμε (και κάνουμε) όλοι, θύμωναν, έκλαιγαν, αναθεωρούσαν τις απόψεις τους και ζητούσαν συγνώμη, όσο δύσκολο κι αν ήταν αυτό μερικές φορές, και έμεναν κρυμμένοι από όλους αν δεν ήταν καλά. Σε κάθε περίπτωση η φιλία τους, που ήταν βασισμένη στον αμοιβαίο σεβασμό και την αποδοχή των άλλων με τα καλά και τα κακά τους, κατάφερνε να δώσει λύσεις και να είναι ένα καταφύγιο.

Απ’ ότι διάβασα θα γυριστεί η αμερικανική version του SKAM σύντομα και πραγματικά περιμένω να το δω, γιατί νομίζω πως αν καταφέρουν να πιάσουν τον παλμό του αυθεντικού θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε τις διαφορές ανάμεσα στην αμερικανική και νορβηγική κοινωνία, κουλτούρα και τις διαφορές στις συνήθειες των εφήβων.

Ξέχασα να αναφέρω πως Skam σημαίνει ντροπή.

16 thoughts on “SKAM

  1. Αξιόλογη και πολύ ενδιαφέρουσα φαίνεται η σειρά και έχετε αρχίσει να με βάζετε σε σκέψεις (και πειρασμό!) εσείς, που παρακολουθείτε (και τις παρουσιάζετε και τόσο ωραία!)

    Όμορφη Κυριακή να ‘χεις, Stavie μου!❤

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Σε κρατάει να δεις τη συνέχεια. Κι εγώ ξεκίνησα επιφυλακτικά να σου πω την αλήθεια, αλλά τελικά ένιωσα κάπως σαν μέλος της παρέας. Μου κράτησαν συντροφιά τόσο καιρό και στενοχωρήθηκα πάρα πολύ που τελείωσε…
      Σ’ ευχαριστώ πολύ! Καλή Κυριακή! :*

      Μου αρέσει!

      1. Έχουν την λογική των αγγλικών, αλλά δεν τα λες και τρομερά εύκολα :p Είναι πανέμορφο το Όσλο, άνετα θα μπορούσα να μείνω (και το έχω πει μόνο για το Λονδίνο σκέψου αυτό) απλά είναι πανάκριβη πόλη και γενικά κάνει πολύυυ κρύο. Η φύση της Νορβηγίας πάντως είναι ασύγκριτη, αξίζει 🙂
        Η τέταρτη σεζόν σου άρεσε; Νομίζω ξεπέρασε και της Noora το στόρυ!

        Αρέσει σε 1 άτομο

      2. Ναι! Ενώ σε όλες τις σειρές το ενδιαφέρον φθίνει όσο προχωράνε οι σεζόν, σε αυτή γινόταν το αντίθετο. Σεζόν με σεζόν γινόταν και καλύτερη. Κρίμα που τελείωσε… Θα ήθελα να δω και την Vilde, γιατί μέχρι το τελευταίο επεισόδιο δε την είχα εκτιμήσει ιδιαίτερα, μέχρι που μάθαμε λίγο από την ιστορία της και πόση δύναμη ψυχής είχε…

        Μου αρέσει!

      3. Αχ η Vilde! Ενώ σαν χαρακτήρας ήταν λίγο εκνευριστική, η ηθοποιός είναι απίστευτη! Έπαιζε καλύτερα απ’όλους και γενικότερα είναι πολύ ενδιαφέρον άνθρωπος, αν την βρεις στο instagram θα δεις ότι κάνει όλο κάτι παράξενα, προβάλει γυμνό το σώμα της σε άβολες στάσεις για να δείξει ότι κανείς δεν έχει το τέλειο σώμα, μπορεί να ανεβάζει βίντεο που χορεύει μόνο με τα εσώρουχα για να κοροϊδέψει, γενικά είναι λίγο τρελούλα αλλά τη συμπαθώ πολύ! Όντως είχε ωραίο στόρυ, εγώ και τον Jonas ήθελα πολύ να δω και και την Chris, γι’αυτό μου φάνηκε τέλειο που μας έδωσαν έστω και λίγα λεπτά απ’τον καθένα. Πολύ έξυπνο!

        Μου αρέσει!

      4. Ισχύει! Ενώ η ιστορία της Eva προβλήθηκε τόσο χωρίς λόγο κατά τη γνώμη μου! Θα ψάξω την ηθοποιό στο instagram! Μου αρέσουν αυτά τα τρελούτσικα και εννοείται το body positivity movement!

        Μου αρέσει!

      5. Εγώ πιστεύω η σεζόν της Eva χρειαζόταν για να ξεκινήσουν με κάτι πιο «συνηθισμένο» και καθημερινό, ήταν για να εισάγουν τους έφηβους στη σειρά, να μπορέσουν να ταυτιστούν, το ξεκίνησαν πολύ σωστά και μετά έπεσαν στα δύσκολα και τα βαθιά …

        Μου αρέσει!

      6. Ναι έχεις δίκιο σε αυτό! Έπρεπε να μπούμε λίγο στο κλίμα… Και μιας που είπα κλίμα, δεν κρύωναν αυτοί και φορούσαν τόσο λίγα ρούχα; Εγώ το χειμώνα στην Ελλάδα και φοράω 3 φορές αυτά που φορούσαν αυτοί χαχαχα

        Μου αρέσει!

  2. Παραδόξως δεν την γνώριζα και μου κίνησες το ενδιαφέρον!!
    Μου αρέσει να είναι αληθοφανείς και οι σειρές και οι ταινίες.
    Έχει παραγίνει με όλα αυτά τα εκτός πραγματικότητας.

    Αν δεν έχεις δει το Big Little Lies στο προτείνω 🙂
    Είδες τα δύο πρώτα επεισόδια This is Us??
    Ρε συ με έχουν κλαψιάρα τι είναι αυτό το πράγμα;;;

    Καλή εβδομάδα να έχεις σε φιλώ!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Έχω ακούσει καλά σχόλια για το Big Little Lies, αλλά δε το έχω δει ακόμα. Ούτε This is Us είδα. Το αφήνω λίγο να προχωρήσει για να δω πολλά μαζί, να κλάψω μία φορά συνεχόμενη να τελειώνουμε χαχαχα! Δεν υπάρχει αυτό… Σε συγκινεί απίστευτα και με μικρά πραγματάκια ακόμα…
      Καλή εβδομάδα και σε ‘σένα Κατερίνα! Φιλιά!

      Μου αρέσει!

  3. Δεν την έχω δει, ομολογώ, αλλά μετά την παρουσίαση σου θέλω. Δεν ξέρω αν θα το κάνω τώρα ή αν αφήσω να βγει και η αμερικανική εκδοχή να τα δω παράλληλα, για να είμαι σε θέση να κάνω τις συγκρίσεις, αλλά σίγουρα θα την παρακολουθήσω.
    Γενικά θεωρώ ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τα κλισέ, -κάποιος ερωτεύτηκε κάποιον και έγιναν δράματα- και να καταπιαστούμε στις σειρές και τις ταινίες με πιο σοβαρά κοινωνικά ζητήματα. Δεν λέω ότι δεν συμβαίνει, απλά λέω ότι δεν συμβαίνει στο βαθμό που θα ήθελα.
    Σε ευχαριστούμε stavie για την πρόταση σου που προσωπικά θα τιμήσω σίγουρα!
    Καλή μας Τετάρτη 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Επειδή μιλάμε για εφήβους και μεγάλο μέρος του να είσαι έφηβος είναι το drama ερωτικού περιεχομένου, καταλαβαίνεις πως όπως είναι λογικό η σειρά κινείται γύρω από αυτό το κομμάτι. Απλά δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτό, αλλά το κάνει πιο πραγματικό ανακατεύοντας το και με άλλα. Και έτσι είναι όντως η ζωή όταν είσαι μικρός. Η ζωή σου είναι πραγματικά ένα «δράμα» και όλα τα μεγεθύνεις και τα εξιδανικεύεις. Κι αυτό ακριβώς μου άρεσε, γιατί είχε αρκετή δόση πραγματικότητας, όση φυσικά μπορούσε να έχει αφού πάντα μιλάμε για μία σειρά χαχα!
      Να είσαι καλά Μαρινάκι μου! Καλή σου μέρα! ♥

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

